środa, 5 lutego 2014

Włoska przekąska - mozarella z pesto i pomidorami

Teoretycznie każdy zna to połączenie - mozarella, pesto i pomidory. Caprese - pod tą nazwą kryje się bogactwo śródziemnomorskiego smaku. Ale już nie mogę patrzeć na równo pokrojone plasterki sera, pomidora i szlaczek z zielonego pesto. Ostatnio nawet znudziły mi się wizualnie koreczki z małych kulek mozarelli i pomidorków koktajlowych (bardzo efektowna przekąska na imprezkę).
Ostatnio zobaczyłam jak mój idol Jamie O. z werwą rozdziera ten włoski ser na połówki. Postanowiłam sprawdzić i... wyszło malowniczo, artystycznie i wyjątkowo fotogenicznie. Z byle jak pokrojonymi pomidorkami i kleksem z pesto.
I tak najważniejszy jest smak - jakbyśmy nie znęcali się nad kulką mozarelli to zawsze będzie najlepsze połączenie tych trzech składników. I wtedy w środku polskiej zimy czuję się chociaż odrobinkę jak na włoskiej Riwierze :) Oczywiście doradzam samemu zrobić pesto (może być nawet z rukoli albo pietruszki - każde jest pyszne) - mój przepis można znaleźć TUTAJ




Składniki (dla 1 głodnej osoby):

1 kulka mozarelli
5 małych pomidorków koktajlowych lub 1 duży pomidor
3 łyżeczki pesto
chlust oliwy z oliwek
sól, pieprz

Mozarellę rozerwać na pół, ułożyć wśród pokrojonych pomidorków i ozdobić trzema łyżeczkami pesto. Całość skropić oliwą i doprawić solą i pieprzem. Można dodać czarnych oliwek. 

Podawać z ciepłą ciabattą. Idealne na śniadanie, lunch czy kolację :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...