piątek, 22 marca 2013

Domowy kajmak

Zobaczyłam przepis i się zakochałam. Kajmak uwielbiam i to nie tylko z okazji nadchodzących Świąt. Często robię różne smakołyki z jego dodatkiem. Jednak do tej pory posiłkowałam się głównie gotowym wyrobem w puszkach. Okazuje się, że kajmak zrobić samemu to nie sztuka. U mnie stoi już gotowy słoiczek. Do Wielkanocy pewnie nie dotrwa (nie jestem pewna czy dotrwa do jutra), więc pewnie przyszły tydzień upłynie pod znakiem gotowania kajmaku na świąteczne wypieki.

Oryginalny przepis znajdziecie na blogu GotujeBoLubi





Składniki:

2 szklanki mleka
1 szklanka cukru
1 laska wanilii

Mleko z cukrem i ziarenkami wanilii przelać do garnka o grubym dnie. Gotować na małym ogniu przez około 2 godziny co jakiś czas delikatnie mieszając. Bardzo długo pozostaje rzadkie, ale jak już zacznie gęstnieć to trzeba uważać, żeby nie przypalić. 
Można dodać różne dodatki smakowe: kawę, alkohol smakowy, zmielone orzechy, syrop smakowy. Co kto lubi.
Ostrzegam przed próbowaniem podczas gotowania - jest BARDZO gorący :)

SMACZNEGO!!!

1 komentarz:

  1. Robiłam wczoraj, poparzyłam sobie język, ale był szalenie pyszny :) Ja dodawałam jeszcze masła

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...